About Me

Friday, December 25, 2009

Credit Card

huuu semenjak aku mula bekerja ini ramai plak yang pesan kan "ha along da keje ni jgn plak nak wat kad kredit nanti dok byr utang je..."Pakuda... "Nanti dapat gaji simpan ..jangan wat kad kredit plak,jadi mcm makcu ade 5 kad kot..acik plak 7 kad mati oo nak byr..tp cukup lah ada 1 kad sahaja utk kecemasan hihih"Makcu...

Tapi ape yang pakci n makcik aku cakap btol ..kad kredit memang bagus coz kite xperlu bwk cash money bila nak bershopping senang je tp tu la padahnya BERHUTANG .... byr kad sudah..tp aku tau diri aku ni mcmne pantang berduit or barang aku da xde ...comfrm aku g shopping...hihihii...tp aku pandai control duit aku ..alhamdulilah sepanjang aku hidup ini xpenah la aku ikat perut ni...mk
an je kikiki...aku akan sentiasa igt pesan meraka ..aku nak bantu keluarga..byk tanggunjawab aku sebagai anak sulung...



Jadi Beringat-ingat lah wahai sahabat ku sekalian
Kad Kredit boleh membantu anda dan Kad Kredit juga boleh menghancurkan anda ...sebagai contoh blh bankrup... musnah masa depan..lagi2 pada meraka yang belum kawin huhuhu....

No comments:

Post a Comment