About Me

Friday, November 5, 2010

5/11/10 - 12.30

Rasa pening apabila tgk laptop lame nak mati huhu akhirnya aku berjaya buat part drawing tu ..
betul la kata pepatah "Practise Make Better" aku rase aku akan pegang ayat tu sampai bila-bila

bagi hilang rase pening kat mata nie ..aku cuci la mata kejap kat balcony , ada sesuatu yang menarik perhatian aku , terlihat seorg ayah sedang melayani anak perempuannya mandi sweet sgt , si ayah menyanyi sambil membuat pelbgai gaya demi melayan kerenah anaknya y aku rase bru berusia 1 thn .Teringat aku pada ayah y ketika ini berada di johor (kg sye)..En.Kamaruddin.

Sewaktu aku kecil ayah sentiasa melayani aku ..aku kan anak sulong dia hee..perkara y xkan aku lupe ..ayah selalu main pondok2 dgn aku buat gua guna tilam .pastu main nak patung huhu seronok jer ..

Pic aku berusia 3thn ..smart kan pic nie huhu ayah ambik hu

dARi aku kecil sampai aku besar ayah memang suke ambik gambar ,sure aku la yang akan posing sana sini. akibatnya  anak ayah ni sampai besar gila camera huhuhu... Dan aku rase minat aku dlm bidang design nie . sebb ayah gak kot. nak kata aku pandai melukis tu  x la tp bln la  kan. Tp disebab minat aku ceburi bidang design, demi ayah dan ibu aku akan cuba dptkan  ijazah utk mereka. Aku nak jdi contoh utk adik2 walaupun aku xla pandai mane .AYAH ALONG NAK MINTA MAAF SEBB ALONG PENAH KECEWAKAN AYAH, TP ALONG JANJI ALONG TEBUS BALIK SEMUA .

ni la hasilnya selama 4 bln aku stdy kat UNIKL IPROM dlm cos Industrial Design  hee ok x ..ade g tau tp ni jer mampu tunjuk...

Bagi aku IBu (Siti Aziah Bt Abu Zarin) insan yang sgt bertuah kerana memiliki seorang suami seperti ayah.Ibu penah cerita , masa ibu dlm pantang  ayah la yang cuci luka ibu  even dodoikankan aku waktu mlm2 pun kadang2 ayah yang buat itu terbukti sampai aku besar dan dah ade adik2 ayah sitll bgn tgh2 mlm kalo anak2 dia sakit  or ape2 jadi kat kiteorg . 

Tanpa ibu x wujud la kami ,Ibu tetap dihati  walupun dlm coretan ini byk pasal ayah jer kan hhehehehe ... Ibu  My Super MOM...Terbaik La bu ..... ibu la y suapkan kami bg susu sampai aku besar mcm skrg nie la ..Kadang2 aku tgk ibu blh buat mcm2 benda dlm 1 hari jer ..Pagi2 bgn  masak pastu g tlg kat belakang...kalo kiteorg sakit ibu gak la y urutkan hiiii manjekan ala bukan selalu nanti along urut pale ibu balik k heee ...Aku rase bertuah kerna ada ibu sehebat Siti Aziah bt Abu Zarin .

Bila aku lihat pada kedua ibu bapa aku , aku mula terfikir pada kehidupan aku sekarang  yang akn meningkat ke 23thn pada tahun 2011. Mungkin 1 hari nanti aku akan ade keluarga  sendiri . Dan aku menjdi seorg isteri , ibu, wan dan moyang ( kalo usia dipjgkan ) EEmmm mampukan aku menjadi sehebat ibu dan adakah aku bahagia seperti ibu, kerna mempunyai seorg suami seperti ayah..sesungguhnya aku seorng insan  yang inginkan kebahagian di dunia dan akhirat  amin .

4 comments:

  1. salam..
    saye nk tumpang nye..huhu
    course industrial design tu tuff x?
    finite element analysis tu belajar mcm mne?
    huhu
    thanks.saye tngh usha pasal course ni nih.huhu

    ReplyDelete
  2. salam akak,nak tanya boleh kos nie tentang apa yea?adakah sama macam fashion design??

    ReplyDelete
  3. sorry guys lama sangat xbuka blog ni..industrial design ni more on industry product.. contoh design machine, furniture, shoes, n mcm2 la depend on company yang korunk kerja nnti.tp kita x design fesyen yer..

    ReplyDelete